Gym bovenbouw

Kinderen hebben plezier in bewegen. Elke stoeprand, bank of iets dergelijks nodigt hen uit om te bewegen, te spelen en te ontdekken. Ieder kind maakt een enorme ontwikkeling door, waarbij deze drang tot bewegen erg belangrijk is. Je kind kan zich uitleven in klimmen, klauteren, balanceren, hangen, springen en rollen…, eigenlijk in alles waar thuis geen ruimte voor is. U kind ontdekt dat het veel meer kan en durft. Uw kind wordt door gym niet alleen fysiek sterker, maar krijgt ook meer zelf vertrouwen.

Wij proberen aan de bewegingsbehoeften van elke kind te voldoen. Ja, van elk kind. Elk kind is anders; het ene kind is bang om over kop te gaan, het andere kind heeft hoogtevrees en weer een ander kent geen vrees.

Bij onze gymlessen worden situaties geboden die passen bij de kinderen en die elk kind op zijn eigen niveau kan beleven, en waarop elk kind zich op zijn eigen tempo en mogelijkheden ontwikkelt. Daarbij proberen wij als leiding het kind te stimuleren steeds een stapje verder te gaan. Er wordt steeds uitgegaan van de belevingswereld van het kind.

Elke gymles ziet er weer anders uit en de meeste kinderen hebben er veel plezier in. Of het nu een soepel of een minder soepel kind is, wij houden er rekening mee. Want gym is er voor ALLE kinderen.

De gymlessen zijn onderverdeeld in twee leeftijdscategorieën, gym onderbouw voor kinderen van groep 3 tot en met groep 5 van de basisschool, en gym bovenbouw voor kinderen vanaf groep 6.

Nieuwsgierig geworden? U bent van harte welkom om eens een keertje te komen kijken en misschien vindt uw zoon of dochter het zo leuk dat hij of zij direct mee wil doen, ook dat mag natuurlijk! De eerste keer gymmen is natuurlijk best spannend, daarom mag u er als ouder / verzorger de 1e (proef)les gewoon bijblijven.

De lestijden vind u onder de rubriek lesrooster.